Reklamacje | Bank Spółdzielczy w Skierniewicach

Reklamacje oraz Skargi

Zapoznaj się z zasadami wnoszenia i rozpatrywania reklamacji oraz skarg w Banku.

Zasady wnoszenia i rozpatrywania reklamacji oraz skarg w Banku

Pracownicy Banku Spółdzielczego w Skierniewicach dokładają wszelkich starań, aby świadczone przez nas usługi oraz oferowane produkty spełniały rynkowe standardy, a obsługa klienta była zawsze na najwyższym poziomie.

Jeśli jednak nie jesteś zadowolony ze świadczonych przez nas usług lub znajdujący się w naszej ofercie produkt nie spełnił Twoich oczekiwań – możesz złożyć reklamację lub skargę w jednej z poniższych form.

Reklamacja może być złożona w każdej jednostce Banku obsługującej klientów:


Wszystkie reklamacje wpływające do Banku Spółdzielczego w Skierniewicach rozpatrywane są ze szczególną starannością.

Staramy się jak najszybciej udzielić odpowiedzi na kierowane do Banku Spółdzielczego w Skierniewicach zapytania. 

 

Reklamację oraz skargę rozpatrujemy i udzielamy na nią odpowiedzi, nie później niż w terminie: 

✓ 15 dni roboczych od daty jej otrzymania, dla reklamacji złożonej przez Klienta, związanej z realizacją zlecenia płatniczego oraz wydania karty płatniczej;

✓ 30 dni kalendarzowych od daty otrzymania reklamacji oraz skargi , niezwiązanej z realizacją zlecenia płatniczego oraz wydania karty płatniczej;

✓ 7 dni kalendarzowych od daty jej otrzymania, dla reklamacji złożonej przez osobę, która nie zawarła umowy z Bankiem, albo wobec której nie został wypełniony obowiązek informacyjny o zasadach składania i rozpatrywania reklamacji w Banku;

✓ wskazanym przez organ administracyjny (dotyczy np. KNF, Prezesa UOKiK, Rzecznika Finansowego).

✓ wskazanym przez Arbitra Bankowego lub innego podmiotu uprawnionego do pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich w rozumieniu ustawy z dnia 23 września 2016 roku o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich.

Jednak w przypadkach wymagających bardziej szczegółowych wyjaśnień maksymalny czas udzielenia odpowiedzi na zgłoszoną reklamację lub skargę może może wynieść:

 ✓ 35 dni roboczych, dla reklamacji złożonej przez Klienta, związanej z realizacją zlecenia płatniczego oraz wydania karty płatniczej, w szczególności reklamacji kartowych rozpatrywanych przy udziale Visa lub MasterCard;

 ✓ 60 dni kalendarzowych od daty otrzymania reklamacji i skargi, niezwiązanej z realizacją zlecenia płatniczego oraz wydania karty płatniczej.


W przypadku przedłużonego terminu rozpatrzenia reklamacji lub skargi poinformujemy Cię o przyczynie opóźnienia, wskazując okoliczności, które muszą zostać ustalone oraz przewidywany termin udzielenia odpowiedzi.

 

Zgłaszane przez Ciebie reklamacje oraz skargi rozpatrywane są przez Bank Spółdzielczy w Skierniewicach nieodpłatnie.

Odpowiedź dotycząca zgłoszonej przez Ciebie skargi czy reklamacji nie satysfakcjonuje Cię?

W takiej sytuacji możesz złożyć do Banku odwołanie w terminie 30 dni od dnia otrzymania odpowiedzi na reklamację lub skargę..

W przypadku nieuwzględnienia roszczeń wynikających z reklamacji, Klienci indywidualni mają możliwość:

odwołania się w terminie 30 dni od dnia otrzymania niniejszej decyzji do Zarządu Banku Spółdzielczego w Skierniewicach;
zwrócenia się do właściwego miejscowo Miejskiego Rzecznika Konsumenta lub Powiatowego Rzecznika Konsumenta (przysługuje Klientowi posiadającemu status konsumenta);
zwrócenia się do Bankowego Arbitrażu Konsumenckiego działającego przy Związku Banków Polskich (przysługuje Klientowi posiadającemu status konsumenta) w przypadkach roszczeń określonych w Regulaminie Bankowego Arbitrażu Konsumenckiego, dostępnym na stronie internetowej Związku Banków Polskich (www.zbp.pl);
wystąpienia z wnioskiem o rozpatrzenie sprawy przez Rzecznika Finansowego na zasadach określonych w Ustawie z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego, o Rzeczniku Finansowym i o Funduszu Edukacji Finansowej (w przypadku Klienta będącego osobą fizyczną),
wystąpienia do Rzecznika Finansowego o przeprowadzenie postępowania polubownego na zasadach określonych w Ustawie z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (w przypadku Klienta będącego osobą fizyczną);
wystąpienia z powództwem przeciwko Bankowi Spółdzielczemu w Skierniewicach do sądu powszechnego właściwego według siedziby Banku lub miejsca zamieszkania Klienta
złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych zgodnie z informacjami dostępnymi na stronie www.uodo.gov.pl oraz postanowieniami art. 82 RODO i art. 92 - 100 Ustawy z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych. w przypadku nieuwzględnienia wniosku o realizację prawa dot. ochrony danych osobowych

Negatywne rozpatrzenie skargi

W przypadku negatywnego rozpatrzenia skargi w trybie ustawy o zapewnieniu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze, Konsument ma prawo:

Złożyć Prezesowi Zarządu PFRON zawiadomienie o niespełnianiu przez produkt albo usługę wymagań dostępności, zwane dalej „zawiadomieniem”. Zawiadomienie zawiera wskazanie:

 ✓ produktu albo usługi, których dotyczy zawiadomienie;
 ✓ wymagania dostępności, którego nie spełnia produkt albo usługa;
 ✓ podmiotu gospodarczego, który udostępnia na rynku produkt albo oferuje lub świadczy usługę, które nie spełniają wymagań dostępności.

Dokumenty do pobrania

Zapraszamy do zapoznania się z najważniejszymi dokumentami
do góry
Przejdź do treści
Zarządzaj zgodami plików cookie

Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.

Funkcjonalne

Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.

Statystyka

Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.

Marketing

Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.