Zmiany od 1 stycznia 2021r.
Na czym polegają?
Dotychczas transakcja potwierdzana była jednorazowym kodem, który otrzymywaliśmy na numer telefonu.
Zmiany, wprowadzone od 1 stycznia 2021 r. polegają na tym, że dla potwierdzenia transakcji wymagane jest dodatkowo podanie kodu PIN do karty (nadany na portalu KartoSFERA).
Do autoryzacji transakcji internetowej wymagane jest podanie:
✓ danych karty: numeru karty, daty ważności, kodu CVC2/CVV2 (trzycyfrowego numer, który znajduje się na odwrocie karty),
✓ PIN-u do karty (nadany na portalu KartoSFERA).
✓ Kodu 3D Secure - z SMSa.
Dodatkowo w zakładce 3DS na portalu KartoSFERA dostępna jest lista transakcji internetowych, w których doszło do uwierzytelnienia. Przy każdej z nich będzie przycisk pozwalający oznaczenie danego Akceptanta jako Zaufanego, czyli nie wymagającego uwierzytelnienia przy następnych transakcjach. W systemie można określić parametry graniczne dla transakcji realizowanych w ramach “zaufanej”, tzn ograniczyć czas i kwotę.
Uwaga! Obligatoryjne jest zdefiniowanie w Kartosferze kodu PIN, aby realizować transakcje z zabezpieczeniem 3D Secure. W przypadku, gdy nie zostanie zdefiniowany przez użytkownika, transakcje nie zostanie uwierzytelnione a tym samym nieskuteczne (dotyczy tylko stron, które wymagają uwierzytelnienia 3D Secure).

Jak ustawić kod PIN do usługi 3D Secure?
Ustanowienie drugiego czynnika uwierzytelnienia 3D Secure, tj. kodu PIN należy dokonać w Kartosferze w zakładce „3DS”, zawierającej opcję ustanowienia kodu PIN do transakcji internetowych. Kod PIN jest ustalany przez Klienta jednorazowo dla wszystkich posiadanych kart oraz wydanych w przyszłości. Nadanie kodu PIN oraz opis uwierzytelniania transakcji przy użyciu dwuskładnikowej usługi 3DS dostępne są w Dokumentach do pobrania.
Z uwagi na dostęp do niektórych informacji wrażliwych w Kartosferze, tj. historia transakcji i Zestawień transakcji (Wyciągów) kart kredytowych, wprowadza się dwuskładnikowe uwierzytelnienie w logowaniu do Kartosfery. Każdorazowo, po wprowadzeniu hasła statycznego do portalu Kartosfera, jest wysyłany SMS z hasłem jednorazowym na zarejestrowany numer telefonu.
Przypomnijmy jak zalogować się do portalu Kartosfera:
- Aby zalogować się do portalu należy wejść na stronę internetową www.kartosfera.pl. Po wejściu na stronę portalu pojawi się okno do logowania.
- Jeśli logujesz się do portalu po raz pierwszy, kliknij w „Zarejestruj się”. Szczegóły znajdziesz w Podręczniku użytkownika.
- Jeżeli jesteś już zarejestrowany do portalu kartowego wejdź na stronę internetową www.kartosfera.pl, podaj PESEL lub login (jeżeli został nadany) oraz hasło, które ustaliłeś przy pierwszym logowaniu do portalu. Szczegóły znajdziesz w Podręczniku użytkownika.
Masz pytania?
Infolinia dostępna jest całą dobę, 7 dni w tygodniu.
- Bankomat
- Wpłatomat
- Bankomat
- Wpłatomat
- Bankomat
- Bankomat
- Bankomat
- Wpłatomat
- Bankomat
- Bankomat
- Wpłatomat
- Bankomat
- Wpłatomat
- Bankomat
- Bankomat
- Bankomat
- Bankomat
- Bankomat
- Bankomat
Najbliższy bankomat - Oddział Banku w Puszczy Mariańskiej
Obsługa kredytowa - II piętro remontowanej placówki
Obsługa transakcyjna w budynku Centrali Banku
- Bankomat
- Bankomat
- Bankomat
- Bankomat
Bezpieczeństwo
Prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności podczas korzystania z bankowości internetowej.
Rozwiń listę, aby zapoznać się z podstawowymi informacjami na temat bezpiecznego bankowania w bankowości elektronicznej.
Rozwiń