Co zyskuje?
Dzięki karcie Visa Classic walutowa Euro nie musisz zabierać ze sobą gotówki na wyjazd za granicę – masz stały dostęp do środków na rachunku walutowym w euro.
W kraju i w strefie euro transakcje bezgotówkowe wykonujesz bez ponoszenia dodatkowych opłat. Twoją kartą debetową Visa Classic walutowa Euro możesz także płacić za zakupy w sklepach internetowych.
Twoje korzyści
Jak otrzymać kartę?
Zanim zaczniesz korzystać
Aktywacja oraz ustanowienie limitów na karcie
Aktywacja otrzymanej karty możliwa jest:
✓ w placówce Banku,
✓ za pośrednictwem infolinii 86 215 50 00
✓ za pośrednictwem Kartosfery

Masz pytania?
Infolinia dostępna jest całą dobę, 7 dni w tygodniu.
- Bankomat
- Wpłatomat
- Bankomat
- Wpłatomat
- Bankomat
- Bankomat
- Bankomat
- Wpłatomat
- Bankomat
- Bankomat
- Wpłatomat
- Bankomat
- Wpłatomat
- Bankomat
- Bankomat
- Bankomat
- Bankomat
- Bankomat
- Bankomat
Najbliższy bankomat - Oddział Banku w Puszczy Mariańskiej
Obsługa kredytowa - II piętro remontowanej placówki
Obsługa transakcyjna w budynku Centrali Banku
- Bankomat
- Bankomat
- Bankomat
- Bankomat
Zgubiłeś lub skradziono Twoją kartę?
Sprawdź jak zastrzec swoją kartę

Zobacz, jakie jeszcze karty mamy dla Ciebie
Pytania i odpowiedzi
Czy płatności kartą zbliżeniową są bezpieczne?
Tak. Umieszczony w karcie mikroprocesor zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa. Przy płatności zbliżeniowej karta aktywuje się tylko na kilka sekund na wyraźne polecenie terminala płatniczego i działa jedynie w bardzo niewielkiej odległości od czytnika (do 5 cm). Nie jest możliwe przechwycenie informacji przekazywanych tą drogą. Dodatkowo płacąc zbliżeniowo nie przekazujesz karty sprzedawcy – masz ją cały czas przy sobie.
Czy nie ma niebezpieczeństwa, że za tę samą transakcję zapłacę dwa razy?
Nie. Wszystkie terminale działają zgodnie z zasadą „jedna transakcja jedną kartą”, to znaczy informacje z karty są odczytywane tylko raz w trakcie dokonywania transakcji. Dodatkowym zabezpieczeniem jest to, że każda transakcja musi zostać zakończona lub anulowana, zanim będzie możliwe dokonanie kolejnej.
Czy nie ma ryzyka, że kartą zbliżeniową przypadkowo zapłacę za nie swoje zakupy?
Nie. Karta z funkcjonalnością zbliżeniową sama z siebie nie wysyła żadnych informacji. W portfelu użytkownika pozostaje „bezczynna”. Przy płatnościach zbliżeniowych mikroprocesor na karcie aktywuje się na kilka sekund dopiero wtedy, gdy otrzyma sygnał ze strony czytnika kart zbliżeniowych. Sam czytnik też pozostaje „bezczynny” – aktywuje się na krótką chwilę na polecenie terminala płatniczego po tym, jak sprzedawca wprowadza kwotę konkretnej transakcji.
Jaka jest różnica pomiędzy blokadą a zastrzeżeniem karty?
Blokada karty działa tymczasowo i jest procesem odwracalnym, co umożliwia ponowne jej użytkowanie w przyszłości. Zatem po zdjęciu blokady będzie można korzystać w pełni ze wszystkich funkcjonalności karty.
Natomiast zastrzeżenie karty wiąże się z jej trwałą dezaktywacją i jest procesem nieodwracalnym. Zastrzeżenie karty uniemożliwia korzystanie z niej ponownie w przyszłości. W związku z tym należy złożyć wniosek o wydanie nowej karty.
Jak zastrzec kartę?
Zastrzec kartę można poprzez kontakt z całodobową infolinią BPS pod numerem telefonu: +48 86 215 50 00.
Istnieje także możliwość zastrzeżenia karty przez bankowość internetową, aplikację mobilną BSGo, portal kartowy Kartosfera oraz pisemnie w placówce banku
Gdzie znajdę kod CVV/CVC2?
Kod CVV2/CVC2 (Card Verification Value 2/Card Verification Code 2) to 3 lub 4 cyfry umieszczone na rewersie karty płatniczej. Najczęściej znajduje się na końcu paska służącego jako miejsce do złożenia Twojego podpisu.
Jak zarejestrować się do portalu kartoSFERA?
Należy:
- Wejść na stronę portalu kartowego www.kartosfera.pl
- Po wejściu na stronę portalu pojawi się okno logowania, kliknij w opcję „Zarejestruj się”
- Podać numer PESEL ( w przypadku, gdy jesteś nierezydentem i nie posiadasz numeru PESEL, należy w placówce Banku uzyskać numer identyfikacyjny do portalu kartowego)
- Wpisać otrzymane na numer telefonu komórkowego hasło do pierwszego zalogowania się w portalu kartowym.
- Wyrazić zgodę na przesyłanie Haseł 3D Secure na Twój numer telefonu zdefiniowany w Banku oraz o zapoznanie się i akceptację Regulaminu portalu. Wyrażenie zgody i akceptacja Regulaminu jest konieczna, aby dokończyć proces rejestracji w portalu kartowym.
- Po akceptacji warunków, kliknij „Zarejestruj”.
Hasło aktywacyjne ważne jest przez 60 minut od momentu jego otrzymania. Jeśli przez ten czas, nie wykorzystasz hasła, należy powtórzyć proces rejestracji od początku. Jeżeli nie otrzymałeś hasła jednorazowego w wiadomości sms, należy zweryfikować poprawność zarejestrowanego numeru telefonu.
Szczegółowe informację znajdują się w Przewodniku użytkownika po portalu kartowym „Kartosfera” dostępnym na dole strony w sekcji „Dokumenty do pobrania”.
Nie posiadam hasła do portalu kartoSFERA, co teraz?
Hasło zostało nadane przez Ciebie podczas rejestracji w portalu kartowym.
Jeśli go nie pamiętasz, przejdź na stronę www.kartosfera.pl wybierz opcję „Problem z hasłem”, będziesz mógł samodzielnie dokonać zmiany hasła.
Jakie czynności mogę wykonać za pośrednictwem portalu kartoSFERA?
Za pośrednictwem portalu kartowego mogą Państwo dokonać następujących czynności:
- Aktywować zabezpieczenie 3D Secure,
- Nadać oraz zmieniać kod PIN dla transakcji 3D Secure,
- Zastrzec kartę,
- Wyłączyć/ponownie włączyć funkcję płatności zbliżeniowych,
- Dokonać czasowej blokady karty,
- Odblokować kartę,
- Ustanowić własny login do portalu kartoSFERA,
- Ustalić limit dla tranzycji gotówkowych, bezgotówkowych i internetowych,
- Zmienić kod PIN do karty,
- Zmiana hasła do portalu kartowego.
Szczegółowe informację znajdują się w Przewodniku użytkownika po portalu kartowym „Kartosfera” dostępnym na dole strony w sekcji „Dokumenty do pobrania”.
Ile ważna jest karta?
Okres ważności karty wynosi 5 lat.
Jak aktywować kartę?
Aktywacji karty możliwa jest na portalu kartoSFERA.pl, za pośrednictwem Infolinii Banku BPS oraz w placówce Banku Spółdzielczego w Skierniewicach.
Kartę aktywujesz również za pośrednictwem aplikacji mobilnej BSGo oraz za pośrednictwem bankowości internetowej.
Karty wznowione można dodatkowo aktywować przy użyciu kodu PIN w bankomatach i terminalach POS wyposażonych w klawiaturę do wprowadzania kodu PIN.
Jak zmienić PIN?
Zmiany kodu PIN możliwa jest w bankomatach Grupy BPS obsługiwanych przez IT Card S.A. i na portalu www.kartosfera.pl.
Czy moja karta wznowi się automatycznie?
Karta wznawiana jest automatycznie – dotyczy to tylko kart aktywnych. Aby zrezygnować ze wznowienia karty Posiadacz rachunku musi złożyć pisemne oświadczenie w placówce Banku, w terminie nie późniejszym, niż 45 dni kalendarzowych przed upływem okresu ważności karty dotychczas.
Jak przebiega wypłata gotówki w bankomacie za granicą?
Transakcja wypłaty gotówki w bankomacie za granicą może przebiegać w dwojaki sposób:
- Transakcja DCC (Dynamic Currency Convercion)
Przy wyborze tego typu transakcji, w momencie dokonywania przewalutowania z waluty transakcji np. EUR na walutę rachunku karty PLN, stosowany będzie kurs prezentowany przez właściciela bankomatu. Na ekranie bankomatu otrzymasz informację o kwocie obciążenia rachunku w PLN. Wypłata środków zostanie zrealizowana w walucie obcej, rozliczenie transakcji w korespondencji z Twoim rachunkiem nastąpi w PLN, tą samą kwotą w PLN zostanie obciążony Bank – wydawca karty. Różnice kursowe z tytułu obsługi wypłaty – przewalutowania, stanowią przychody właściciela bankomatu. Zaletą tego typu operacji jest natychmiastowa wiedza o wartości obciążenia rachunku, wadą natomiast może być wyższy kurs przewalutowania. Istnieje możliwość rezygnacji z transakcji DCC na rzecz klasycznej opcji rozliczenia. - Transakcja non DCC, bez usługi Dynamic Currency Convercion
Transakcja tego typu zostanie przewalutowana z waluty transakcji na walutę rachunku zgodnie z zasadami ustalonymi przez Bank wydawcę karty. W momencie realizowania transakcji nie jesteś informowany o kwocie obciążenia rachunku. W przypadku kart wydawanych w Polsce odmienne zasady obowiązują dla kart Visa i MasterCard.- Transakcje bez DCC realizowane kartami Visa
Standardowo po dokonaniu płatności w walucie innej niż złoty, kwota transakcji przeliczana jest bezpośrednio na walutę rozliczeniową karty, a całe rozliczenie odbywa się według tabeli kursowej stosowanej przez VISA. Transakcje przewalutowane są z waluty transakcji na walutę rachunku karty przez organizację Visa po kursie Visa z dnia dokonania transakcji. W przypadku kart VISA unikamy podwójnego przewalutowania, czyli sytuacji, kiedy kwota transakcji przeliczona jest najpierw z jednej waluty na drugą np. z koron czeskich na euro, a później z euro na walutę karty, w tym przypadku polskie złote. - Transakcje bez DCC realizowane kartami MasterCard
W przypadku kart ze znakiem MasterCard przewalutowanie wygląda nieco inaczej, tutaj dla kart prowadzonych w polskich złotych walutą rozliczeniową jest EUR. Transakcje przewalutowane są z waluty transakcji innej niż EUR (np. USD, GBP, CHF) na EUR przez organizację MasterCard po
kursie MasterCard z dnia dokonania transakcji. MasterCard obciąża Bank – wydawcę karty kwotą w EUR. Kwota transakcji przewalutowana jest z EUR na PLN po kursie sprzedaży pieniądza obowiązującym w Banku Zrzeszającym w dniu rozliczenia transakcji.
- Transakcje bez DCC realizowane kartami Visa
Dokumenty do pobrania
Wypłaty lub płatności w dowolnej walucie UE
W przypadku dokonywania wypłaty gotówki lub płatności w punktach sprzedaży w dowolnej walucie unijnej innej niż waluta rachunku Klienta, Bank przesyła Klientowi wiadomość SMS na numer telefonu wskazany przez Klienta w Banku, informującą o łącznych opłatach za przeliczenie waluty wyrażoną jako wartość procentową marży w stosunku do najbardziej aktualnego referencyjnego kursu wymiany euro ogłaszanego przez Europejski Bank Centralny. Powyższa wiadomość będzie wysyłana dla każdej waluty unijnej raz w miesiącu, po dokonaniu pierwszej transakcji w danej walucie. Informacja ta wysyłana jest w odniesieniu do każdej Karty wydanej do rachunku.